torsdag 17 september 2009

Triss i axelvärmare

Nu har jag då äntligen blockat mina tre axelvärmare som jag gjorde i somras. Bättre sent än aldrig.
Den första är stickad i Heavens Hand från KarMa Garn. Helt enligt mönstret Annas axelvärmare. Dock räckte inte garnet så jag var tvungen att beställa mera, och detta märks väldigt tydligt på bilden (lite mindre i verkligheten som tur är) Stickor nr 6.
Den andra är gjord i Järbos Big Verona och stickor nr 6.
Den tredje är stickad i 7 Bröders Jätti Raita och stickor nr 6.
Summering: mycket nöjd med alla tre, undrar bara när jag skall få användning för allt.. Enkelt o roligt mönster, kommer troligtvis att göra flera.
Dagens citat:
"Vid en middag beror det inte så mycket på vad som står på bordet, utan vilka som sitter på stolarna"
-W. S. Gilbert-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar