fredag 30 oktober 2009

Sjukdom

Jag har inte bloggat på ett tag eftersom jag först inte hann och sedan blev jag sjuk. Det gick 4 dagar utan att jag rörde en stickning! (ovanligt för mej, men så blir det med sjukdomar)
Innan jag insjuknade hann jag göra klart dessa (även om jag ej hann blogga, men bättre sent än aldrig):Ytterligaren en halsvärmare, Bella i Merinosilke på stickor nr 3,5.
En sjal i handmålat sockgarn, 75% ull o 25% bambu. Gillade färgen och valde att göra en sjal istället för sockor. Stickor nr 5, mönster Adamas sjal.
Under Rosa Bandet galan igår stickade jag denna Åremössa i Naturgarn från Järbo Garn och stickor nr 10. Tycker färgen passade bra till denna gala.

Dagens citat:
"Det är den som går vilse som finner de nya vägarna"
-Niels Kjaer-

2 kommentarer:

  1. snygga färger på Åremössan !
    Jag gillar din halsvärmare oxå,finns den beskrivningen på nätet nånstans??????

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Halsvärmaren är Syfestivalens mysteriestickning för i år. Innan festivalen gick av stapeln fanns mönstret gratis på deras hemsida. Men nu är detta borttaget. Jag såg dock att Stäkets Hantverk & Design (mönstrets skapare) säljer detta på sin hemsida.

    SvaraRadera