måndag 8 februari 2010

Krokning

För några månader sedan ville jag prova på krokning. Letade runt på nätet och hittade instruktioner bla här Strömsö . Resultatet blev en grytlapp i garnet 7 Bröder. Helt ok men det kändes lite tråkigt och jag vet inte vad jag skall göra av alla grytlappar jag gjort. Så det blev inget mera just då.För två veckor sedan surfade jag runt och tittade bla in här: Soanspysselblogg

Hittade länk till Youtube där de visade hur man krokar runt. Verkade intressant, det ville jag prova på. Men att hitta en dubbelsidig kroknål var inte det lättaste. Hittade till slut en på Stäkets Hantverk och Design

Väntade otåligt på att varan skulle komma (när jag bestämt mej vill jag göra något direkt). Plockade fram kroknålen och garn (7 Bröder) och började följa videon. Men körde fast totalt. Satt och klurade en hel kväll tills jag blev tvungen att sluta. Började pröva vanligt krokning på nytt och till slut listade jag ut hur jag skulle göra. Resultatet blev ett par pulsvärmare:
Detta är hur kul som helst, svårt att börja när man väl slutat. Jag har redan påbörjat en mössa, dock utan mönster så vi får väl se hur det blir.

1 kommentar:

  1. Visst är det kul.Man blir"fast".
    Jag har rundkrokat en mössa.Det blev jätte bra men blev för liten för mej,dottern fick den.Har också"rakkrokat" mössor,blev bra dom också.Det är bara att prova sej fram.Kör du fast så hör av dej.

    SvaraRadera