tisdag 23 februari 2010

Syfestival och uppdatering

Vårens syfestival gick av stapeln förra helgen och jag besökte den på fredagen. Så roligt att gå runt och få inspiration samt få titta och känna på en massa olika garn och diverse annat. Jag kunde ändå behärska mej och köpte inte så mycket men en del blev det ändå.

En mössa stickad i akryl och ullgarn, stickor nr 5. Samt ett par pulsvärmare i 7 Bröder med falska flätor på stickor nr 4. Dessa skall en väninna få. Pulsvärmarna skulle från början bli ett par sockor, men när skaftet var stickat så tröttnade jag. Tänkte repa upp allt men då hördes protester på stickcafet att det kan jag inte göra så det blev pulsvärmare istället.
Ytterligare en krokad mössa. Denna gång i Carolina och Skotte. Jag är inte riktigt lika nöjd med denna som med den förra men eftersom jag inte har något mönster så kör jag lite på högt och ser vad det blir. Även det kan vara ganska kul.

Ytterligare en mössa i restgarner, detta är Freja och Crisp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar